Höst

Sådanahär dagar gillar jag hösten riktigt mycket. Lite kyla i luften och en sol som står lågt redan kl 5 på en klarblå himmel. Var dessutom ett tag sedan jag körde hoj så det gjorde bara det hela ännu bättre att få komma ut på vägarna. Var en hel del hojjar ute faktiskt, fler än jag som ville ta vara på denna härliga höstdag.





Med hösten kommer också betsäsongen, redan nu är skörden i full gång på åkrarna. Dessa skumma maskiner som slukar allt fram, sorterar ut betorna och lägger dem överst i containern, och sedan blandar ner blasten i jorden igen. Ser rätt smidigt ut faktiskt. På vägarna innebär dock betsäsongen att lastbilarna är många och stora. Det märks framförallt på de små landsvägarna där man annars inte möter så många 24metare, och inte stora traktorer med lastbilssläp heller för den delen.
Varje år slås jag av hur liten man kan vara och ändå då köra dessa traktorekipage på vägarna. Vissa ser verkligen ut att vara tolv (även om de är 16 eller vad de måste vara). Men ärligt talat är det verkligen trafiksäkert när en 16åring kör en mega traktor med dubbla lastbilssläp, som dessutom är lastade till bredden? Speciellt i och med att deras trafikerfarenhet är minst sagt diskutabel.

Passade t.o.m på att knäppa en bild på sockerbruket, som ni ser så är alla pannorna igång för fullt:)


ha de gott så får vi se när jag skriver här igen:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0