Mc-åkning en väg in i tankens värld

För mig är det i alla fall så att när jag är ute och rullar på vägarna så försvinner jag lätt in i tankens värld. Antingen så funderar man på dagliga problem eller så sitter man där och funderar på vad man ska bli "när man blir stor". Oavsett vad man tänker på så har man tid för sig själv och kan sitta där och fundera hur länge man vill. Jag tror även att det är bra att få sig en tankestund efter det att man har pluggat intensivt. För även om man såklart är koncentrerad på vägen och mycket mycket annat när man kör hoj så jobbar ändå inte hjärnan på samma sätt som när man sitter och försöker banka in saker i huvudet. Jag har i alla fall flera gånger känt att jag lärt mig bättre de gånger hjärnan fått möjlighet att bearbeta det lite i bakgrunden ett tag efteråt.

Nog om det filosofiska med att köra hoj. Igår när jag var ute och körde så körde jag längs kusten upp ifrån Lomma till Löddeköpinge. Ju närmare jag kom Löddeköpinge ju fler hojar och veteranbilar blev det. Började fundera på om det var något arrangemang i närheten, och mycket riktigt så var det ju det. På väg ut ur Löddeköpinge så såg jag en flyguppvisning och en åker som var full at veteranbilar uppdelade i EU eller US. Spontan folkfest skulle jag vilja kalla det! Hade tyvärr inte tid att stanna dock utan det fick bara bli en långsam cruising förbi området och försöka se så mkt som möjligt. Tydligen kommer det under sommaren att vara träff här varje tisdag. Ballt är det iaf, får lätt bli att man kommer dit någon mer gång! Här är en länk om någon vill läsa mer.

Ha de gött allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0