Så var vi igång igen

Våren är här, solen skiner och hojjarna är ute och rullar. I alla fall här i Skåne (hörde att det snöar i mina gamla hemtrakter). Har redan hunnit med att rulla cirka 30mil och ätit glass ett antal gånger i solskenet. Känner att det finns god potential för en riktigt grym mc-sommar i år! Frågan just nu är väl bara huruvida man kommer få sommarjobb eller inte, och då detta kan påverka möjligheterna att köra massa hoj så återstår väl det hela att se antar jag:p

Nu såhär i början av säsongen tyckte jag att det behövdes en ny hjälm sedan min gamla varit med i x antal år nu. Alla tillverkare säger att skyddseffekten blir sämre och sämre och att man alltid bör byta hjälm regelbundet. Så iväg åkte jag till MC-huset i malmö. Passade på att besöka dem när de hade öppethus och tio procentsrabbat på allt i butiken. Innan jag åkte dit var jag säker på att jag skulle ha en mattsvart hjälm då jag resonerade som så att det inte är värt att lägga en extra tusenlapp på att få en lackerad hjälm. Sen när jag väl var där blev det dock ändå en lackerad hjälm, och dessutom ett extra visir (sotat). Konstigt hur det där fungerar ibland asså.... efter att ha testkört hjälmen några vändor kan jag bara säga att jag är så jäkla otrolligt nöjd med den. Sitter perfekt, ventilerar perfekt och är mycket mycket tystare än min förre hjälm. Såhär ser den ut btw:



Ha de gött, ska försöka hålla igång den här bloggen nu igen, alltid lättare när man är ute och rullar emellanåt.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0