Åkarp Åkarp Åkarp

Blev mycket av Åkarp på min kvällstur igår, allt var som vanligt när jag körde från Lund ut till Bjärred och sedan längs kusten ner till Lomma och sedan vidare till Åkarp men där tog det stopp. Bokstavligt talat. Inte för att motorcykeln krånglade eller något sådan utan helt enkelt av den anledningen att bommarna var nere, och de var nere vääääldigt länge. Jag räknade till att sju tåg passerade och då kan jag tillägga att jag långt ifrån var längst fram i kön när jag kom. En gång trodde jag nästan att det var doldakameran eller något sådant när bommarna var på väg upp, stannade halvvägs och gick sedan ner igen.



Det skrämmande med det hela är att man direkt ser bevis på teorin att folk tar större och större risker ju längre väntetiden är. Det dröjde inte länge ifrån det att jag kommit dit som jag såg löpare och gående som helt enkelt kröp under bommarna och sprang över mellan det att tågen passerade i 130km/h. Med tanke på att det dessutom är dubbelspår så finns det ju inga garantierer för att det inte kan komma ett tåg precis när som hellst.

Problemet i Åkarp är nog helt enkelt bara det att man inte ska ha en plankorsning med Sveriges mest trafikerade järnvägslinje. För bommarna han helt enkelt inte gå upp mellan det att tågen befann sig utanför säkerhetsområdet.

Hittade en artikel om en utredning om detta, verkar ju hända ganska ofta.....
Hade aldrig pallat att bo i Åkarp......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0