Sommarlovets första!

Mmm idag är första dagen på sommarlovet som bjuder på en klarblå himmel och strålande sol och sjävlklart är det varmt så in i bänken, men jag klagar verkligen inte. Så idag när jag satt ute och läste så gick det helt enkelt inte att låta hojjen stå längre.... trots oljeläckage var jag tvungen att ta en sväng, på turen passade jag dock på att köpa motorolja så att jag kan fylla på för att klara mig hela vägen ut till tomelilla och jerry i veckan efter Tunisien. För att inte få olja på avgasrör och däck tryckte jag fast papper där oljan läcker ut och det fungerade förvånandsvärt bra. Pappret klarade att suga upp den olja som läckte och det satt kvar under hela turen. Tänkte äve att jag med hjälp av pappret kunde se hur mycket det läcker lättare än att bedömma det utsmetade över motorn. Slutsatsen blir nu då att det inte läcker så farligt mkt i och med att en liten pappersbit lyckades suga upp allting. Men men på turen "råkade" jag även köra en liten omväg  bara för att det var så härligt väder, sjuuukt nice att bara ligga och sova en stund vid havet måste jag bara säga, den oljan som det läckte ut på omvägen var det helt klart värt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0